De kracht van de interne keuken

Guy Ooms

“Grote ideeën in plaats van grote woorden”. Het was bijna op het einde van mijn gesprek met Guy Ooms toen deze quote ons gesprek mooi samenvatte. Guy Ooms is zaakvoerder van Sigmund, een communicatiebureau dat werkt rond veranderings-, corporate en interne communicatie. In het boek ‘de Interne Keuken’ vat hij mooi samen waar authentieke communicatie over moet gaan.

Zelf is Guy Ooms een man van heldere en eenvoudige woorden. Met die ogenschijnlijk eenvoudige woorden analyseert hij wel haarscherp waar communicatie bij managers fout kan lopen en waarbij managers te veel willen ‘excel-leren’.

Naast tips voor authentieke en menselijke communicatie hebben Guy en ik het ook over veranderingscommunicatie. Het belang van transparant communiceren vanuit een kwetsbare positie, manieren waarop je ideeën uit jouw team kan laten borrelen en de impact van maairobots op communicatie. Het komt allemaal in bod in dit gesprek.

Guy Ooms klein

Leestip

- "Werken met hart en ziel" - Wouter Torfs

Guy contacteren?

-Twitter: https://twitter.com/guyooms
-Website: www.sigmund.be

Korte samenvatting

  • Korte voorstelling: wie is Guy Ooms?
  • Boek ‘interne keuken’; wat is de kernboodschap die hij wil meegeven?
  • Bedrieglijk eenvoudig model: high five model
    waarbij heel veel zaken samen komen.
  • Op welke manier kunnen zelfsturende teams
    voor een betere interne communicatie zorgen?
  • Succesverhalen en mislukkingen uit eigen ervaring?
  • Welke evoluties ziet hij nog op middellange
    termijn?
  • Waar droomt hij nog van qua evoluties op je
    vakgebied?
  • Welke communicatietechnologie gaat (interne)
    communicatie veranderen?
  • Welk boek moet iedereen die hier interesse in
    heeft volgens jou zeker gelezen hebben?